Subject: FW: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 25 Mar 2024 08:25:49 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/9946-22

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Malle Ütt | K-Projekt <[email-masked]>
Sent: Friday, March 22, 2024 3:28 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Saadan korrigeeritud lahenduse. Link:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EtjJYq9PyDtNqSyHGyllutsBXoiakcxLCuS
K-ryS5hE7FA?e=5EX4xL>  2024-03-22 TRA korrigeeritud

Lisan märkustele selgitused/kommentaarid värviliselt allpool kirjas.

Esmaspäeval esitan ehitusloa taotluse uuesti Saue valda, palun kindlasti
kaasata ka Transpordiameti menetlusse.

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 20, 2024 2:15 PM
To: Malle Ütt | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Oleme esitatud materjalid läbi vaadanud ning toome välja asjaolud, mille
osas palume täpsustada projektilahendust.

1.	Palume esitada IKÕ plaan ka kinnistu 4 Tallinn-Pärnu-Ikla tee L25
(tunnus: 72701:001:1314) osas (kanalisatsioonitoru, kamber). – IKÕ plaan
on korrigeeritud
2.	Lisame juurde, et asendiplaani kohaselt müratõkkeseina
demonteerimist projektiga ette ei nähta, palume ka seletuskirjas kajastada
üheselt ning korrigeerida vastavalt punkti 6.8. – seletuskirja p 6.8 on
korrigeeritud
3.	Lisaks palume kajastada seletuskirjas, et tänavavalgustuse postide
eemaldamise ehk tööde eel tuleb informeerida ja kooskõlastada tegevus AS
KH Energia Konsult (Tõnu Roosna) ja KOViga. – seletuskirja on lisatud
punkt 5.3.1 Ehitusaegne TV-postide teisaldamine
4.	Juhime tähelepanu Transpordiametil on menetluses OÜ
Keskkonnaprojekt töö nr 198O, IP 3628 „Topi-Pääsküla 20kV ühendus.
Jälgimäe küla Saku vald Laagri alevik Saue vald“, projekti täiendaja: Rait
Valgma, Stromtec OÜ. Elektriprojekti kooskõlastuse uuendus. Antud
projektiga on plaanitud maakaablite ristumine Nõlvaku tn, Vanasilla tn,
Tallinn-Pärnu-Ikla mnt ristmikul.

Palume kooskõlastada muutunud kanalisatsioonikollektori lahendus ka
elektriprojekti projekti tellijaga. – Elektrilevi OÜ on eelprojekti
lahendusele andnud 2.jaanuaril 2024 EHR-is ehitusloa taotlusele Saue
vallas kooskõlastuse, mis kohustab eraldiseisvalt nendega kooskõlastada
tööjoonised. Sama sisuga kirja saatis ta ka 22.03.2024 minu soovile
täiendavalt kooskõlastada projekteeritud kollektori ja varemprojekteeritud
kaablirajatise ristumine. Selle kooskõlastuse võtab hanke järgmises etapis
ehitamise ja tööprojekti koostamise vastutav isik.

Lisame juurde ka Transpordiameti põhja osakonna ehituse üksuse märkused
katete taastamiste kohta:

1.	Vaadata, et katte taastamisel ei tekiks teravaid nurkasid ning
oleks võimalikult risti teekattega.

                Põhimõtteline katte joon on märgitud punasega/kollane
taust ja teravad nurgad sinisega. – katete taastamise ulatus on
korrigeeritud vastavalt skeemile

2.	Täpsustada liiva nõuded ning võtta aluseks Transpordiameti poolt
edastatud 06.12.2023 andmed teekonstruktsioonide kohta Pärnu mnt-l (email
manuses). – kattekonstruktsioonis on lisatud liivale näitajad nii nagu
varasemas projektis

3.	Seletuskirjas samuti kajastada katete taastamise osa vastavalt
Transpordiameti poolt edastatud 06.12.2023 andmed teekonstruktsioonide
kohta Pärnu mnt-l (email manuses).- korrigeeritud sarnaselt joonisel
olevaga

4.	Täpsustada graniitkivisillutise mahud. Hetkel tundub et kaevu
likvideerimisega ei tule nii väikese mahuga välja. – korrigeeritud mahtu.
Tegelikult ei ole kaevu likvideerimisel kaevetöid, kaevu luuk koos
teleskooptoruga eemaldatakse, kaevukeha jääb pinnasesse ja täidetakse
täiteliivaga. Alal taastatakse murukate

5.	Äärekivide rikkumisel on vaja äärekivid välja vahetada. Vajadusel
suureneb sellest tulenevalt sõidutee ülekatte osa.- korrigeeritud kohtades
kus äärekivi võib saada kahjustada

6.	Liikluskorraldusvahendid ajutiselt teisaldada ja hiljem tagasi
panna.- märkus lisatud
7.	Peaks olema, kas toestatud kaevik või peaks kaeviku joont laiemalt
näitama. Hetkel on kaeviku joon väga lähedal proj torustikule.- lisasime
kaevikule toestuse, laiema kaeviku jaoks ei ole ruumi.

8.	Täpsustada või korrigeerida millega on punaste katkendjoonte näol
tegemist antud asukohas. – korrigeerisime punased katkendjooned

9.	Asendiplaanilt ja katete taastamise asendiplaanilt puudub künnis.
– lisasime joonisele künnise tähistuse ja korrigeerisime vastavalt katendi
ulatust

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Malle Ütt | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 14, 2024 8:43 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Marti Vaksmann ([email-masked]
<mailto:[email-masked]> ) <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Kas olete jõudnud dokumentidega tutvuda? Nii nagu ma telefonis teavitasin,
esitasime EHR-i korrigeeritud ehitusloa taotluse, kindlasti tuleb ka
vastav teavitus teile.

Kas oleks asjakohane korraldada veebikohtumine, kus saaksime vajadusel
lahenduse kohta kerkinud küsimused läbi arutada, et kiirendada
Transpordiameti poolse arvamuse saamist? Kaasaksin ka Tallinna Vee
esindaja (Marti Vaksmann) veebikohtumisele.

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Malle Ütt | K-Projekt
Sent: Thursday, March 7, 2024 8:22 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Cc: Marti Vaksmann ( <mailto:[email-masked]>
[email-masked]) < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Kahjuks jäi kooskõlastuse taotlusest maha täidetud taotlusvorm, palun see
lisada materjalide juurde.

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Malle Ütt | K-Projekt
Sent: Wednesday, March 6, 2024 5:32 PM
To: 'Laur Kõiv' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Cc: Marti Vaksmann ( <mailto:[email-masked]>
[email-masked]) < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Saadame kooskõlastamiseks korrigeeritud projektlahenduse töö nr 23053
„DN800 kanalisatsiooni kollektori projekteerimine“ ehitusprojekti lahendus
eelprojekti staadiumis Nõlvaku tn- Pärnu mnt ristmikul

ristumisel Tallinn-Pärnu-Ikla teega L1 13,09km kinnistul (72703:001:0606).

Juhime tähelepanu, et vastavalt hankele on tegemist ehitusprojekti
eelprojekti staadiumiga, palume sellega võimalusel arvestada dokumentide
läbivaatamisel.

Lahenduses on tehtud muudatused võrreldes  varem saadetud dokumentidega:

1.	Vahetult müraseina kõrvale  ei rajata uut kambrit, kasutusele jääb
olemasolev kaev nr 1, torude ümberehitustööd teostatakse kaevus.
2.	Kamber K11-22 on nihutatud olemasolevast müraseinast eemale
arvestades olemasolevat kaevu nr 2 ja sinna suubuvaid töötavaid
kanalisatsioonitorustikke.
3.	Kamber K11-21 on nihutatud riigitee äärselt ohutussaarelt
Nõlvaku-Vanasilla ristmikule, ehitusaegne ajutine liikluse võimalikkus
ristmikul on kontrollitud. Liikluskorraldus lahendus on töövõtja
vastutada.
4.	Piki maanteed kulgev sademeveetoru jääb tööle.

Projektidokumendid on alla laetavad lingilt:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EorOuiOaq-JOptubEUqJyOsBHVWXxelUx1E
JwGJklFxcsg?e=sYYYwO>  2024-03-06 TRA

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 6, 2024 3:13 PM
To: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Tänan edastatud materjalide eest.

Vajadusel oleme valmis osalema koosolekul, et antud küsimusi arutada.

Oleme esitatud materjalid läbi vaadanud ning toome välja asjaolud, mille
osas palume täpsustada projektilahendust.

*	Oleme Transpordiameti siseselt antud lahenduse üle vaadanud ning
müratõkkeseina piirkonnas palume muuta lahendust. Nimelt palume
müratõkkeseina lähedusse projekteeritud kambrid ja torustikud nihutada
seinast eemale ca 3m. Kuna müratõkkesein kuulub Transpordiametile ning
tulevikus võib ilmneda vajadus muuta ka müratõkkeseina vundamenditüüpi või
müratõkkesein ümber ehitada. Vastavaid toiminguid on vajalik teostada
selliselt, et ei kahjustataks kambreid ja torustikke, seega soovime
nihutada projekteeritavad kambrid ja torustikud seinast eemale.

Sellisel juhul puuduks vajadus ka müratõkkeseina eemaldada. Samuti oleme
seisukohal, et müratõkkeseina eemaldamist tuleks kaaluda viimase
võimalusena ehk kui on tekkinud möödapääsmatu olukord või oht tööde ajal
seina vigastada. Palume antud piirkonnas kaaluda lahenduse muutmist.

*	Lisaks juhime tähelepanu, et kaeviku piirkonnas paikneb ka
Transpordiametile kuuluv tänavavalgustuse post. Palume seletuskirjas ning
asendiplaanil vastavate tänavavalgustuste postide eemaldamise ja
taastamise asjaolusid.

Lisaks palume kajastada seletuskirjas, et tänavavalgustuse postide
eemaldamise ehk tööde eel tuleb informeerida ja kooskõlastada tegevus AS
KH Energia Konsult (Tõnu Roosna) ja KOViga.

Lisaks palume endiselt asendiplaanil ja tingmärkides andmeid ühtlustada.

*	Palume kajastada vastava survetorustiku andmed ka tingmärkides
ning võimalusel survetorustiku tähisega.

*	Sulundseina kontuur asendiplaani ning tingmärkides, palume
ühtlustada.

*	Kaeviku kontuur asendiplaanil punasega, tingmärkides hall. Palume
ühtlustada.

*	Palume selgitada, kas toestatud kaevikute ja kaevikute nihkes
kontuurid antud asukohas on korrektsed.

*	Pikiprofiilis ei ole kajastatud KS1 survetorustik kogu pikkuses.
Palume lisada.

*	Kui KS1 (roosa) ja sademeveekanalisatsiooniga (SK roheline)
ristumist ei ole siis palume selgitada või korrigeerida.

Pikiprofiilis on kajastada KS1 De 160 toru põhja abs kõrguseks 35,04, kuid
asendiplaanil on kaevu K1VRK-1 juures toru põhja kõrguseks De160 34,50 ja
K1S-2 juures De160 34,54.

Kas andmetes on sellisell juhul ebakõla, palume vajadusel korrigeerida.
Palume selgitada ning kajastada pikiprofiilis, kui sügavale jääb KS1 toru
SK-st ristumisel.

*	Rajatava sulundseina/sulundseinte osas (kamber K11-21) palume
jätkuvalt rohkem informatsiooni. Palume kajastada sulundseina kohta lõike
joonised, et oleks üheselt mõistetav sulundseina suurus ja paiknemine.
Joonisel palume kajastatud sulundseina mõõtmed jne.  Kajastada
seletuskirjas, pikiprofiilis, mõõtmete (sügavus, laius), kui sügavale
sulundsein rammitakse ning infot paigaldamise tehnoloogia osas.

Juhime tähelepanu, et käesolevas kirjas esitatud mittevastavuste loetelu
ei ole lõplik. Pärast eelnevalt välja toodud märkustega arvestamist ning
projekti materjalide korrigeerimist palume need esitada Transpordiametile
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet